Obat tidoo

Bismillah

Assalamualaikum.

Pehh..lame gile weh tak nuleh blog!! Jakun dah aku ape nak type kat sini. Siyes macam lupe aku ade blog..muahaha..

well, ecly malas nak memblog ni sebab aku takde laptop. da lame laptop kena baham ngamm ngamm aumm dengan virus. as usual..typical pompuan macam aku, semua laptop pon nak ternak virus. ade antivirus pon rasa same je, last2 laptop kiokk ko baru menggagau. Alhamdulillah, still boleh survive dengan takde laptop ni sebab aku bukan keje pejabat, ade bende nak gune pc, luang mase jap datang spital pastu pinjam la mane2 PC. macam sekarang, tengah night shift tapi sebab aku nak terai tahan bijik mata, saje2 hadap komputer, ingat nak buat outline untuk budak2 prp ape yang diorang kena blajar mase attachment dekat wad, tapi setan ni giler arr durjana, die ingatkan aku pasal blog.. Arghh..musnahh pelamin anganku musnah..Dushh...tumbok diri seniri.

anyway, blog akan bosannnn je sebab takde gambar nak letak. haha..

Day 5 post korea vacation. alhamdulillah. semua selamat sampai dan Allah lindungi kami.

Sowh malam ni keje malam sebab dok tukar2 sebab biler nak cuti la tang tuu la tang tuu la kena keje petang la, malam la, screening weekend la.. tension makk.

so here we go, back to back keje malam. arini ngan esok.

Korea best. and aku rasa kalau nak buat blog pasal korea memang tak habis. anyway kalau nak tulis pasal jalan2 pon memang takkan habis sebab jenis yang point nye ciput je tapi dok ceghitaa berjela sampai ape motif nthah.

so jadi klever sket, kite summarize je ler..

1 - selamat. tak yah risau-risau kena pick pocket ke ape bile kat sane. InsyaAllah. sampai kalau nak tinggal brg dkt meja makan then gi order or gi tandas kejap pon, takde orang amik. tapi aku still tak berani buat..hahaha..Kang hilang pasport kaooo.. baru nangis darah.

2 - peramah. tapi mostly ahjussi ngan ahjumma la. some budak2 ade jugak yang menegur buat2 kiut. tp klu yang hensem cantik tu memang tak arrr.. pakcik makcik je yang dok puji cakap weolls cantik. haha.. retisss sgtttt..

3- air kosong. takde ah. aku takde lak nampak orang bawak botol ayaq besorr  besoor 3 liter macam yang orang dok cakap. tapi diorang ni makan la pape pon, mesti hidang air kosong je. memang tak ar kalau nak tengok menu air beratur macam kite ni..tapi diorang banyak kedai kopi la. sape2 blood type kopi tu, memang syurga lah korang. tapi syurga jugak la kalau nk cari tandas.. haha

4 - bersih. uuuiii..memang bersih. bile makan or minum pape, jenuh cari tong sampah susah jugak la nak jumpe tapi heran sampah takde lak merata..

5 - cantik. ecly mane2 tempat yang aku pegi stakat ni memang lawo2 tak ter miss la korea ni ..subhanallah bumi ciptaan Allah. amazingggg sangat2!! no wonder la orang leh giler nak g melawat tempat orang sebab semua ni Allah ciptakn untuk kite. selagi ade rezeki ade peluang, grab it la kan/

6 - makanan so so je sebab aku bukan kaki siput eh seafood sebab kalau nk cari daging tu susah skit la atau dgn kate lainnye, mahai..haha. nasib baik jugak dah makin tua  ni jenis tak cerewat bab makan so alhamdulillah la. tak banyak tapi stil boley la telan. wooiii kalau nk travel tu makan tokleh cerewet tau. asal halal dan bersih suci murni, baca bismillah. ngap!! gituww..

7 - kosmetik. waaaaaaaaaaaaa!! ni aku memang nak nangis sebab korea memang syurga kosmetik. korang nak ape semua ade and  mostly pon nature based. giler ah. da tu murah plak tu. memang kena hati-hati sebab tak pasai nanti abih kilo la korang luggage.

8 - Public transport toksoh risau. tahu baca map ade duit, jalan laaa. salah jalan patah balik. ape susah. hehe

Ok dah.tepek satu gambar je. 




Comments

Popular posts from this blog

...

Drive kereta automatik guna DUA KAKI dan....