Of having a car

Hye there!

How's life? Uuuii.banyak masalah ? Sabar, life is not easy though. Biase la tu, orang gila je takde masalah. Everyone have problem, what makes it different is how you deal with it. Ok genius?

Masuk topik meh. Takmo layan takpe.
Pompuan ni, tau naik kete je. Bab nak jaga satu haram pon tak tau. Kan? Sape setuju belanje aku KFC Zinger Double Touch Down satu..Kalau tau isi minyak tu, kire ok lew tuww kan..Padahal kadang-kadang tak reti pon nk set klik kat pump *aku tak tau name scientific bende alah tu* alaa..yang bila kau tekan tu, die set dan pumpkan minyak sampai berape gelen minyak ko nak isi dalam tong minyak kete BMW X6 ko, pastu die automatic stop seniri.


Caption nak sarcastic ajoo. Hangin eh..

So bapak-bapak,abang-abang yang gentleman sekalian alam *Holamak..gatai plak aku berabang bagai sekarang. HOhoo..

Kalau ade bini, anak pompuan, adik pompuan, kakak, mak,nenek sape2 lah *asal pompuan, separuh pompuan aku takmo layan* yang pakai kete tu, at least, at least, at least la kan, ajar la diorang basic thing untuk jaga kereta. Penting tau! Macam arwah ayah aku dulu, die selalu jugak bawak mak aku pergi workshop baiki kete, so sedikit sebanyak mak aku tau jugak la pasal kete even die takleh celen pon bab-bab kete ni dengan abang-abang aku. Ye la, kena admit jugak la, kete ni memang stok2 barang mainan orang laki je. Bini nombor dua la katekan..Kohkoh

Kalau aku tak tanya femly, aku rajin jugak tanya colleague lelaki aku pasal kete. Niat aku satu je, kalau jadi pape, aku seketul je homo sapien kat situ, nak mintak tolong sape? Tak payah ajar yang rumit-rumit.sistem ni la, sistem tu la, ajar yang basic je. Aku tak tau lah kalu basic tu bagi orang laki ni kena tau sampai setiap inci cerita dalam enjin. Pengsan pat bulan, dah sedar pengsan balik pon belom tentu reti nak fully educate dengan mesin besi bergerak ni..=_= haywire..

Kat sekolah dulu pon pompuan kena amik subjek kemahiran hidup ERT,ekonomi-rumah-tangga, budak laki plak KMT,kemahiran-manipulatif-tambahan. Sooo lame lah. yang separuh nak laki nak pompuan tu amik Sp, sains-pertanian, Hahaha. Sorry Gurau ajo. *good luck adik2 PMR* tibe-tibe buat giler wish kt sini. Tapi aku amik KMT. Tomboy lah katekan.. heh.

Orang pompuan ni, ade kete sebab keperluan, asal bleh gerak, jalan ajooo. Tapi orang laki ni lain, dah ade kete, jadi hobi, minat bersungguh nak jaga kete. Sobek tu, buang ni, tambah tu, tukar tu, tukar ni.

Bende-bende basic macam cane nak cek dan topup air, kat mane nak tambah air cuci wiper, cek minyak hitam, cek bateri, isi angin, cek angin tayar tu kena la make sure kami tau. Sebab dulu pon, aku nak bukak bonet depan kete pon tak tau. KAHKAHKAH. Memang bantai kena gelak dgn abg aku lah.Cilakatak btol.

Memang lah bules nak google. Tips penjagaan kereta, tapi kalau buat praktikal, rasenye lagi ingat. Sure leh survive! I will survive...ooo I will survive...

Sebenarnyekan, aku rase cool giler pompuan tukar tayar kete sendiri. Nak-nak kete cute macam mini cooper..eh tak myvi pon cute jugak. Pompuan pakai myvi comey okey. If smart guy get Inspira, smart hot cool style girl get Myvi..=)

Perghh..giler badang gagah perkasa minah yang bleh tukar tayar seniri. *tibe-tibe teringat tragedi tayar pancit dalam uia zaman belajar dulu, abis berperang bro sis class aku pasal kes tu. HAHAHA. Tak matured.Tak matured. Xpe, kisah lame tu. Tapi seingat aku, dah guna tenaga semua pompuan kat situ pon, still takleh bukak skru kat tayar tu. Cehh...ngade skru tu, nak jugak tenaga lelaki. Grrr..


Kejadah la kan cute kalau eksiden camni ??

Mak aku cakap, kalau nak kereta jaga kita, kita kena la jaga kereta kita. Yup, malang tak berbau, but there's nothing wrong pun kalau kita nak berjaga-jaga untuk elak musibah. Kan kan? Idok gituew??

Nak-nak aku yang selalu travel jauh ni. Eceh.padahal jeli-kb 100km jewww. Tu pon nak kecoh. Biar ah. Ko sebok nape? -_-" Bipolar minah ni. Emm.. Tapi still jauh la kan.  2 jam jugak kalau nak drive sambil layan lagu jiwang. 2 jam tu, macam-macam leh jadi. Nauzubillah. Kepada Allah kita memohon perlindungan.


Janji aku pakai. Ko hado??

Okaylah bye.


Assalamualaikum ^^

Comments

Popular posts from this blog

...

Drive kereta automatik guna DUA KAKI dan....