Drive kereta automatik guna DUA KAKI dan....

Orang-orang tua cakap.." Kalu dey nok geroh"..

Hurmm..Terkedu. Speechless..

A night before, aku dah mimpi pasal accident. Alhamdulillah, tuan kete selamat je. But, benda yang jadi hari ni serius macam deja vu. The same heart beats, the same breathe, the same adrenaline rush. Semua yang aku rasa sebijik macam dalam mimpi. At the moment DaBeSt aku pergi kiss kereta tu, aku macam da pasrah. Because the blame was totally on me. I'm the one who careless. Dear all, please put your focus while driving. Tadi aku serius rasa macam pikir banyak benda.. =_=

Aihh..ayat pon berterabur tak hengat.

Dengan keadaan aku masih berstatus P..(hahaha) of cos la tak nak libatkan kes report mereport dengan pakcik polis kan. Kang tak pasal aku kena gantung lesen, pastu kena hired driver nak ulang alik kb-jeli. Tahniah la kan. So, aku just decide nak setelkan dengan orang tu je. 

And bila balik rumah, out of blue, ma ungkitkan pasal aku drive keta guna 2 kaki. Aihh.. dah penat berbahas pasal benda ni. Dah la tadi duit terbang, penat, level of confidence nak rempit 140km/j balik jeli pagi esok terus mencapai tahap negatif. Haha..Exaggerate. Balik plak kena bebel. Adoii..seksa betol. I know her concern was me because its dangerous okey drive kereta AUTOMATIK GUNA DUA KAKI.  I know it's weird, very weird, ape kampung sangat bawak kereta auto guna 2 kaki, baik angkut manual la bai..

Aku pernah try guna satu kaki, tapi serius rasa tak secure sebab aku tak percayakan kaki KANAN ni sorang2 ( eh..bleh ke guna sorang? ) nak kena handle minyak dengan brek. Cehh..alasan je padahal keras kepala, degil tak nak train guna kaki kanan je sebab dah biasa guna dua kaki bawak manual. Btw, aku rasa korang paham kan guna DUA KAKI drive keta auto tu cane..Kiri wat tekan brek, kanan plak tekan minyak je. So, in a panic situation, most people tend to use both legs, hasilnya, minyak dan brek ditekan dalam masa yang sama. Bravo! Consequently, patutnye keta tu dah brek, tapi stil jalan lagi sebab, ye laa..dah ko pergi tekan minyak.Gedegung..gedegang..Nauzubillah..

And that road, i wish not to pass by it again..-_-" 

Yang penting, semua budget raya dah kena tarik tahun ni. Hahaha..*Padan muka* Sape suruh ko gi cari pasal musim nak raya ni. Aihh..

Sayang, you protect I macam I care untuk you tau..=)







Comments

Butang said…
mek ViVi..tolong la jage mek konah ni semampu anda ye..~

ViVi mmg best! ^^

p/s: Drive ur on way. meaning, drive dekat jalan anda yg betul..jgn masuk jalan org lain..hakhak..peace~
Miss Azra said…
anea ni cam akak ipar jetul lah.. drive auto guna 2 kaki..
hehehe
Anea_hayati ♥ said…
Jetul..haha..unique bukan org 'cacat' ni =_=
Butang said…
ViVi tu DaBeSt laa..

vioshh..

Popular posts from this blog

...