Terkedu

Semalam 15 Rejab. Malam tu sebelum tidur dah pasang niat nak puasa tapi bila bangun pagi, TERMAKAN roti canai pulak. Adoyaiii..Habis la nak puasa..-_-"

Semenjak berpeleseran kat rumah ni, berapa hari je mampu berpuasa sunat. Hurmm..teruknyer. Dah tak tahu bila last puasa, bila last solat sunat dhuha, bila last buat tahajjud. Baca Al Quran pun seminggu belum tentu dapat khatam satu juzuk. Belum kira ada bagi sedekah ke tak, amal jariah lain ade buat ke tak. Kalau teruskan hidup macam ni, tak tahu ape nasib kat akhirat. Macam takde saham langsung..!__!

Tapi Allah tetap sayang kat hambaNya. Manusia lalai cam saya ni, Dia tetap bagi nikmat dunia. Nikmat hidup sihat, nikmat harta benda, nikmat kesenangan walau saya alpa leka nak beramal tanda syukur pada Allah.

Puasa lah Khamis ni..InsyaAllah..

Comments

Shahmin Hasan said…
uu baghe2 keno palo blako ni.. peringatan sungguh..
Anonymous said…
ambo lagi teruk bakali...kalu xterhantuk lagi tu x terngadah..

~Mr. J, currently in J~
Anea_hayati ♥ said…
shahmin: shahmin xpo.tambah ilmu g kursus W tu..jeles dgn bro, seney kalu nk beramal ni..

Mr J: J is not bad ape..hahaa

Popular posts from this blog

...

Drive kereta automatik guna DUA KAKI dan....