Kalau nak ikutkan hati

Memang saya panas hati sepanas cuaca kat luar yang menghitam legamkan lagi wajahku yang sedia hitam. Tapi sebab saya adalah budak terpelajar, Uia plak tu, plus mak bapak saya pon ajar saya untuk bersopan santun hormat orang, saya terus jadi budak baik. Budak baik yang tak nak marah atau bengang dengan orang yang banyak ragam nih. 

Walaupon saya kunjungi kaunter pertanyaan dengan jeans lusuh, t shirt hitam yang saya rase dah hampir jadi warna kelabu, dalam erti kata lain, lusuh jugak, pakai pulak tudung hitam, haruslah tenggelam terus keserian muka yang dah sedia tak berseri ni, muka pulak memang semenyeh habis sebab baru berpanas melenggang nak menapak kat bangunan tu, tapi selaku orang yang bertanggungjawab untuk menjawab semua pertanyaan, saya rasa anda patut layan semua orang takde beza kelas dan taraf dengan penuh etika. Bukan main belasah bedal dengan ayat ayat pedas. 

Saya bukan marah tapi terkilan bila orang selalu nak bezakan layanan sebab si polan ni miskin, si polan ni hidung penyek, si polan ni melayu, dia budak tonyah tak cukup umur ( walaupun sebenarnyer dia yang awet muda..hahaa..sempat lagi aku ^_^ ) Panjang umur, kita jumpa esok. Tapi bukan lagi sebagai 'pembantu, penjaga setor ubat' tetapi pegawai farmasi ye.

Kerja biar ikhlas...


Comments

haziah said…
ape yg tela berlaku nae?? sapekah yg tela merobek hatimu nih??

eyh aku n shifaa pon ade pengalaman saket ati mase bedepan dgn recepptionist kt bangunan SPA tuh.. Make up punye la tebal, xde la cun sgt tpi nk kerek2 kt ktorg yg slekeh nih cet cot!!!!
Anea_hayati ♥ said…
Adela..dia yg tgh rs best bajet boss sbb keje dlm ekon..huuu..mentang2 la aku muke bdk sekola..pas aku tnjuk surat spa br die lembut suara skit..aku x tgk muke dah..x lalu~

Popular posts from this blog

...

Drive kereta automatik guna DUA KAKI dan....